arizona memorial 真珠湾アリゾナ記念館 [戦争]

When I and my husband went to Hawaii 30 years ago, we were taken to the arizona memorial in the Pearl Harbor by Mr. and Mrs. Harada who were the second Japanese American.
Around the memorial museum ,Mr. Harada told us that he fought against Italian soldiers in Italy.
He fought as an American soldier.
I think that he wanted to be a real American .
While the second world war, most of Japanese Americans in Hawaii were kept in the concentration camp.
In the garden of the memorial museum, there were also weapons ,such as cannons.
We thought about the minds of those Japanese Americans.

Mr. and Mrs. Harada were like our father and mother in Hawaii.
I have been to Hawaii about 8 times since I went to Hawaii University during summer vacation.
But Mr. and Mrs. Harada passed away about ten years ago .
So I hope to visit their grave at the Hawaiian temple in the near future.

以上の英文をWeblio という翻訳サイトで日本語にすると(一瞬でできます)以下のようになりました。
「私と私の夫がおよそ30年前ハワイに行ったとき、我々は第2の日本のアメリカ人であったハラダ夫妻によって真珠湾にarizona記念へ連れて行かれました。

ハラダさんは我々に記念の博物館を案内して、彼がイタリアでイタリアの兵士と戦ったと我々に話しました。
彼は、アメリカの兵士として戦いました。
私は、彼が本当のアメリカ人でありたかったと思います。
第二次世界大戦の間、ハワイの大部分の日本のアメリカ人は強制収容所に置いておかれました。
武器(例えば記念の博物館の庭の大砲)も、ありました。

我々は、それらの日本のアメリカ人の心について考えました。

ハラダ夫妻は、ハワイで父と母らしかったです。
夏休みの間、ハワイ大学に行った時から、私はおよそ8回ハワイに行ったことがありました。
しかし、ハラダ夫妻は、10年前他界しました。
それで、私は近い将来、ハワイの寺院で彼らの墓を訪問することを望みます。」

nice!(0)  コメント(0)  トラックバック(0) 

nice! 0

コメント 0

コメントを書く

お名前:
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

※ブログオーナーが承認したコメントのみ表示されます。

トラックバック 0